Vores skole

Vores skønne udearealermultibanen bruges flittigt

Vores udearealer rundt om skolen er helt unikke og enestående. De fås simpelthen ikke bedre. De lægger helt af sig selv op til bevægelse og et utal af aktiviteter.

Eleverne må – næsten – være overalt, og det betyder, at alle er sammen på kryds og tværs. Det udvikler venskaber, fællesskab og tolerance. Det øger trivslen og læringslysten.

Et tilfældigt frikvarter kan se sådan ud:

• Nogen slapper af i hængekøjerne
  • Nogen spiller bold i hallen
  • Nogen leger på skrænten
  • Nogen laver mudderkager i sandkassen i skolegården
  • Nogen cykler i skoven
  • Nogen har gang i et boldspil på multibanen
  • Nogen spiller fodbold
  • Nogen sidder og snakker i sansehaven

De fysiske rammer

Vi er lige nu i gang med en gennemgribende renovering af skolen, hvor vi bl.a. får nye faglokaler til håndværk&design, naturfag og madkundskab samt nye klasselokaler til mellemtrinnet og nyt indgangsparti med garderober til indskolingen. Desuden får vi opgraderet vores fællesarealer, musiklokalet, toiletter og klasselokalerne til udskolingen. Det er en stor omgang, og vi glæder os til at kunne tage alt det nye i brug omkring 1. maj 2020.

Alle kender allehygge

Saltum Skole er en lille skole, hvor alle kender hinanden. Det giver nærhed og skaber tryghed. Det giver overskuelighed og synlighed. Her bliver du ikke væk i mængden, for når alle tager hånd om hinanden øges trivslen.

Det hele barn

Du kan bruge Saltum Skole helt fra vuggestue og indtil du forlader folkeskolen efter 9. klasse. Eller som vi siger: Fra klapvogn til scooter.